Under vatten.

90tal, 80tal 2000tal.

Vi är födda att leva till att resa. Åka runt. Träffa folk. Leva fritt. Röka på. Hoppa av. Hänga med.
Och träffa folk från en annan värld, på andra sidan världen.

Och vid sängssamtal berättar jag för dig att bara för kärleks skull önskar jag att vi kunde levt några år före vår tid, att du födds kanske 1950 och jag 1961 så vi kunde träffas i samma land, bli kära och gifta oss ungts, demonstrera några år senare och skaffa hippebarn med fria tankar.
Men då man är född i en värld som kräver alternativitet och trycker ner naivitet träffas vi på en plats som egentligen bara fungerar en stund.
Och jag hoppas att du ska följa med mig, vart jag ska åka. För jag är en slav till min värld - min hjärna kräver att jag ska åka runt och aldrig nöja mig. Leva fritt och röka på, fast den delen lämnar jag till dig för jag känner mig inte riktigt där.

Mina äventyr är delade i två världar med olika minnen delade med olika personer, men de framtida minnena önskar jag att vi delar i en värld som vi hittar själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0