En ny stad - Anniemal taking over Irland.

It feels so good to be back.
Efter för många om och men med min nya blogg, samt multiple emails med en snubbe från Devote som påstodd att min gamla blogg aldrig funnits (?) tog jag det som ett tecken att gå tillbaka till min älskade gamla blogg och ge upp hoppet om en karriär som känd bloggare på Stureplan och istället till historier om mitt liv och försök till poetiska texter.  

Jag har hört att för att skriva bra måste man skriva det man vet, det här är vad jag vet:
Jag är 20 år gammal och bor för första gången i mitt liv i ett främmande land, utanför min svenska säkerhet. Detta främmande land heter Irland - en grön ö fylld med guinessdrickande, fyllesjungande, fotbollshuliganande, dubbeldäcksåkande kosymnissande med gympaskor på fötterna, gansternackande ungar och grönögda, rufsthåriga rockstars in the making.
En ö jag befunnit mig på nu i en månad och en vecka exakt idag. Då jag hunnit med följande:
Skaffat en rumskamrat, en kanin och en ny lägenhet med röd vägg! (en röd vägg som gjorde att vi helt förbisåg det faktum att tvättmaskinen saknar vatten, att duschen bara har två lägen; iskallt eller skållhett.. och att taket saknar isolering som gör att vi hör varenda liten tanke hos grannarna ovanför oss.
Men de kallar det väl inte Dirty Old Town för ingenting, antar jag.
Jag har hunnit med att få ett jobb som en hotellbokare, bli utskälld av en hemsk norrman och prata gamla Höllviken med en underbar göteborgare.
Hunnit bli seriösa bandaids tillsammans med Elin och Johanna för The Gorgeous Colors - gå på min första dejt med Jeff, sångaren i bandet.
En riktig dejt med middag och vin. En underbar dejt.
Jag har hunnit äta svensk mat och hänga på IKEA.

En del nya saker, en del nya saker i en ny stad.
Jag är en ny del i en ny stad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0