" Leaving on a jet-plane, don't know when I'll be back again "

Klockan äro 00.49, vilket betyder att jag borde ha packat min resväska till imorgon för längesen, då jag ger mig av till spårvagnarnas stad, staden där ingen känner sorg.
Yes people, I'm talking about our beloved city of Göteborg!

Som vi alla vet ska Elin Elo Penny Lane Samantha Tabacko my best friend Backenfal snart lämna Sverige för att flytta till hennes drömmars land, -Irland. Och jag som i vanliga fall skulle vara den första att uppmuntra vem som helst att lämna landet befinner mig i ett dilemma - självklart vill jag att hon ska åka och göra det hon drömt om, dricka äkta whisky och ligga med många irländska män, men när det gäller en människa man spenderar 2 timmar i telefon med varje dag är det svårt att vara glad. Men det känns ungefär som när Carrie kommer hem till Big och alla hans saker är nerpackade i boxar och han ska lämna New York för att åka till Napa, California. Förutom att Elin uppgraderar sig och flyttar till en storstad, från lilla Herris. And honey, you always were big-city-girl.
Men i avsnittet där Big ska flytta bestämmer Carrie att han måste lämna New York på rätt sätt, do it up right. Och det är precis vad vi ska göra. Imorgon beger jag mig av till Elin där vi ska spendera hennes sista dagar i Sverige tillsammans. Vi ska äta ute, gå på bio, träffa och säga hejdå till hennes pappa, Tina och barnen. Och på fredag är det le grande finale, en avskedsfest med alla sortens människor - bästa vänner, vänner, familj, bekanta, arbetskompisar och förhoppningsvis okända snygga killar som råkar dyka upp och kanske hångla med oss litegrann.



På söndagen lämnar du och åker mot ett nytt kapitel.
Och även om Göteborg inte kommer stå stilla medan du är iväg, väntar den på sig. Och när du väljer att återvända finns den kvar. Liksom jag. Och staden kommer inte vara densamma förens du är tillbaka i den, med flygande hår och höga klackar. För ett Göteborg utan dig Elo, är inget Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0