across the universe, around the world.

Nu skypar jag med Elin - från Irland.
Med posten fick jag ett neonhalsband idag från Lotta - skickat från London.
Inatt smsade min syster mig - från Ibiza.

Ser ni ett mönster!? Här sitter man ensam hemma i Sverige medan folk runt omkring reser all världens väg och passar barn, dansar eller helt enkelt äter choklad på ett hostel i Dublin. Det längsta jag har kommit på min resa i livet är min trip till Göteborg i veckan. Men man får väl glädja sig med att det var en bra trip och som planerat ett underbart avslut,.
På onsdag förmiddag begav jag mig av mot GothamCity, och tre långa tågtimmar senare mötte en om möjligt ännu vitare Elo, än vad hon brukar vara, mig på stationen. Vi gick direkt och köpte godis och satte oss i parken. Helt plötsligt kommer the man. the myth. the hippie, also knowned as Elins hippiepojkvän Bo gående på bron. Så honom hängde vi lite med tills det var bio-tajm!! Vi såg I rymden finns inga känslor med tjejen från ICA-reklamen och den yngsta brodern Skarskård, Bill. Och jag blir så förundrad hur pappa Skarskård och de tre sönerna Skarsgård kan vara sååååå bra skådespelare alla tre! Först kommer Hundtricket med Alexander och man känner bara; OMG, vilken rolig kille. Sen får man se hans yngre bror Gustav i Ondskan och sen Patrik 1,5 - så jävla grym. Och nu, bara för några dagar sen får jag höra att killen i Rymden finns inga känslor är deras ännu yngre bror Bill freaking Skarsgård. -  A star on the rising, totally.
Efter bion mötte vi iallafall upp hippie-Bo och hans hippiekompis Per-Magnus, a slighter older fellow.. som vi sedan tog en liten barrunda med runt Gbg! Very nice!?
Torsdag var en lite omtumlande dag, jag kan säga såhär. Thanks God for familjespel och HejaBjörn-boxen. Vi åt middag hos Elins pappa med Axel, Elsa, pappa polis och en väldigt gravid Tina, som trots förhinder lagade en aaaasgod pastagratäng - Yum!

Och på fredagen var det äntligen dax för Elins Good Riddance-party - the big final! Och även om vi började i väldigt väldigt god tid med att möblera om vardagsrummet och blåsa ballonger så hann folk komma innan vi hade fått igång musik, eller hunnit äta. Men i Herris är alla som en familj så vi satte oss kring köksbordet och drack vin och rostade lite mackor med ost på! Sen kom det lite fler folk, och vi drack lite mer vin + mojito ur en box! En kreation som tydligen endast finns på Finlandsfärjan - där Louise råkade befinna sig. Det kanske ändå ligger någonting i att ha travelling friends..? Kvällen slutade dock lite tidigare för mig och Lollo, av helt olika anledningar. En av oss drack alldeles för mycket och en drack inte tillräckligt, - men jag säger inte vem som gjorde vad.
Det var iallafall en väldigt rolig kväll, de timmarna som den varade.

På lördagen hade vi en typical kusinträff med Haxbenders, med schlagermusik och dancing all night long. Förutom en liten detalj, Mimmi var inte med. MEN, snaaaaart kommer du hem. Och det känns konstig, för nu när datumet är bestämt och flygbiljetten beställd går tiden ännu långsammare än förut. Om jag någonsin skulle bygga en tidsmaskin skulle jag bara skruva fram den 25 dagar. Tills du kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0