Fredag, jag har saknat dig.

På nedanvåningen spelar pappa gammal klassisk musik som ger mig barndomsminnen, på den tiden ens tankar gick på vem som skulle vinna Gladiatorerna eller om mamma köpt gott godis.., innan tiden då konversationer om var vi ska förfesta eller om vi ens har råd att köpa vin dök upp.
Idag är en nostalgikväll, Mimmi och jag ska inte ut ikväll /första fredagen på kanske tre år/ eftersom vi inte har pengar till det. Vem fan kom på att man ska få lön i månadsslutet? Mother F.. Men det är mysigt, för då har vi tid att äta tacos i två tre timmar och prata om livet med våra föräldrar, kanske se lite på idol och äta godis. Bara ta det lungt, och jag vet. Skulle jag läsa detta på någon annans blogg eller God forbidd någons facebookstatus skulle jag tänka OMG, hur fan kan man vara så tråkig när man är 19 att man hellre sitter hemma än är ute? Men idag är en sån kväll, en mysig familjekväll., Like the good old days.

Idag har hela familjen jobbat, pappa har säljt möbler, mamma här sålt resor och Mimmi har sålt kläder. Jag har varit i Bara, en liten håla som gränsar till Särslöv.. (Nej men seriöst det hette så, jag kände att jag var hemma typ! ) där jag och Elisabeth har serverat på en begravning. Och även om det var ett nytt ställe vi var på var det same old same old, samma rasistiska skämt, kallprat om de små faktorer vi har gemensamt och helt enkel Annie, tänder du ljusen sen? Jaa men vad fiiiint! Men säga vad man vill, här sitter jag 800 kr rikare. Det är typ tre nya klänningar, 5 utekvällar eller 16 tetrapack vin! Det är som min underbara vän Elin döpt sitt fotoalbum på facebook till 'Varför räkna livet i hyror när man kan räkna det i shotar?'

Och med de orden signar jag ut,
morgontofflorna väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0