Love reign o'er me

Mimmi sitter i sin rosa desperate housewife-joggingdress och nynnar till tonerna av Melissa Horn och Lars Winnerbäck, vi hade precis en frukost/brunch till middag. Det får mig bara att tänka på Rebecka, hon älskar verkligen brunch men hon vaknar alltid försent säger hon. Idag var Mimmi på intervju på Gant, där hon ska provjobba imorgon medan jag serverar på en begravning bara, första gången jag serverar på en begravning. Imorgon är en dag av första gånger, min bästa vän sen sex år tillbaka Victoria åker till L.A - där hon ska hjälpa hemlösa och prostituerade att må bättre. Hon har panik över packningen och hon blev även lite panikslagen när de blev ombedda att ta med en Bibel så att de kan citera visa ord från Johannesevangeliet exempelvis. - God I'd wish I could be there to see it.

På lördag ska jag och Mimmi till vår kära barndomsvän Ludde på inflyttningsfest till han och hans kompis nya feta lägenhet, /som vi hjälpte till att städa och helt enkelt göra liveable/, vi vet inte riktigt vad vi ska förvänta oss.. Möjligtvis dryga 90a-killar, där några förhoppningsvis är snygga och kissable, annars finns det alltid mer vin och sarkastiska blickar vi kan ge varandra. Anyways så har jag och Mimmi världens bästa inflyttningspresent att ge dem,
1. En gudlig ram med två foton på oss två - för come on? Vem skulle inte vilja ha våra smilande ansikten ståendes på sängbordet?
2. En liten väska med en dinosaurie på, fylld med små leksaksdinosaurier - Eftersom dinosar var vårt liv en gång i tiden, när vi var små barn, och om han någonsin tappar greppet om vem han är kan han bara öppna väskan och minnas. Eller få en plastig kram av en triceratops.
Jag fick precis ett text från hon där det stod 'Öl eller cider på lördag?' och med de orden känner jag att det kommer bli en lovande kväll! Jag svarade 'Bira bira bira, bärs bärs bärs!' så han förstår att det kommer bli en bra kväll.

Idag trivs jag bra i mitt rum, för jag har en ny klädhängare där jag har alla mina snygga kläder, skor och en och annan hatt hängandes. ( De tråkiga kläderna ligger gömda i mina lådor, cause you gotto keep it smart people). Och släcker jag lampan och tittar upp i taket lyser det massor med stjärnor och planeter. Och även fast här är såå dammigt inne och det seriöst behövs storstädas så trivs jag, för är det någonting Kurt Cobain lärde mig är det att har man stil så får man vara hur skitig som helst.  - En livstil jag inte ens behöver försöka eftersträva, det handlar bara om lathet. Att vara lat har även lärt mig att man faktiskt bara behöver borsta tänderna en gång om dagen, det började jag göra mest bara för att jag inte orkade borsta de vareviga kväll, och när jag insåg att mina tänderna mådde hur bra som helst utan nattskrubbningen så slutade jag. Ska bara försöka hitta ett system för att slippa duscha och sova också.. för det är seriös waste of time.

Peace and love - and remember You can't kill rock n' roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0