Panda

Idag är dagen då allt förändras. - Eller rättare sagt imorgon, då jag ska in och träffa min nya chef.
That's right people. Efter 5 månaders arbetssökande, 43 cv, två intervjuer och en dag avprovarbete har jag äntligen fått jobb. På Tropics i Malmö dessutom, som ligger en rulltrappa nerför Gant där Mimmi och förhoppningsvis Vicky kommer jobba när hon kommer hem från L.A. Så våra efterlängtade Sex and the City luncher är äntligen inom räckhåll.  - Finally life's coming around. 

För som så många av Mimmis och mina konversationer lytt så förändrar pengar allt. Pengar är lika med nya kläder, weekends till våra vänner i andra länder och städer och roligare utekvällar. Inte längre behöver vi gömma våra kläder och väskor i taket på KB för att vi inte har råd med garderoben eller åka hem med tre-bussen för att vi lånat mammas förbannade busskort, för att vi inte har råd med bussen. 
Äntligen får man vakna till något, ta på sig kläder och sminka sig. Tjäna pengar och spara de så att vi äntligen kan leva det livet vi vill, jag kryddar möjligtvis en aning - men I don't give a damn.

Idag hyllar jag arbetslöshetens slut genom att spendera den med ett Sagan om Ringen-maraton i min soffa, och livet har aldrig kännts bättre. Dels för det nya jobbet, dels för att Aragorn är så fruktansvärt snygg.

Och no worrys my friends, jag lovar att inte bli en snobb bara för jag har pengar på fickan.
Cause I'm still, I'm still an Anniemal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0