Wednesdayness.

Idag har det hänt mycket, inte för min del. Men för min familjs.
1. Igår missade Mimmi och gänget på Dubai flyget hem till Sverige, så idag spenderar de en sista dag på stranden innan de tar flyget hem inatt istället.
2. Pappa ringde mig och berättade chockerande nyheter - Först hade en arbetskollega till honom svimmat på en mässa uppe i Dalstorp av reasons unknown.. Som tur var är deras chef en före detta ambulansförare och räddade situationen. 3. Sen hade  Götessons kontor börjat brinna, meterhöga lågor, även av reasons unknown. Så tre  brandbilar hade fått komma och pappa och vännerna hade fått fortsätta mötet någon annanstans.

För min del har det varit ännu en dag in lonesomeness. Men jag hade redan förberett mig med att ladda ner säsong fyra av Sex and the City, så det har varit en helt-okej-Linas Kvällsbok-dag. Men av sympati för sin dotter ringde mamma och hem och föreslog att vi skulle göra något annat än äta den planerade risotton med räkor. Vi ska köpa hem Kinamat och hyra film, antagligen ha någon form av maraton eftersom mamma är ledig imorgon, liksom jag - om man nu kan kalla arbetslöshet för att vara ledig? 

Som planerat är shopping under alkoholinfluense inget bra.. Jag köpte en ny klänning i söndag för att ha i helgen, men börjar nu ifrågasätta mitt köp? Och jag har bara mina föräldras åsikt att lita på, och jag vet inte om jag kan det. Mimmi, du behöver komma hem och hjälpa mig bestämma om jag ska behålla den eller inte!! 

Åh Sex and the City får mig att vilja bo i New York, ha mängder med skor och gå ut varje dag och dricka cosmos. Men här går man hem med fulla paket ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0