En jordglob

Sitter på golvet i mitt nystädade rum och firar med en kopp kaffe - jag har ännu inte fått bort känslan av att känna mig vuxen så fort man tackar ja till kaffe efter maten.
Elin tycker att jag ska börja satsa på min blogg så jag kan tjäna lite pengar på den. Men jag vet inte om jag gillar idén med att alla kan läsa om vad jag gör om dagarna, och speciellt inte om nätterna. Alla lögner vi drar för våra föräldrar om att vi sover hos "Evelyn och Oliver" eller "Linn och Steffanie" varenda fredagkväll för att slippa säga att vi vaknar upp hos främlingar i Lund och tvingas ta tåget hem för våra sista pengar morgonen efter,  skulle totalt rubbas.

Jag skulle hela tiden tänka på att inte skriva om vem jag hånglat med om jag inte vill att hela min omgivning ska veta det, och vem vet vad jag skulle råka berätta om jag bloggar full, som jag tydligen börjat göra nu?
Det är fan illa nog med att inte kunna skriva "Fitta" på sin status eftersom alla föräldrar nu skaffat Facebook..
Om några år kommer väl alla veta allting om varandra, pga den jävliga teknikutvecklingen - jag tror starkt att det är vad Tredje Världskriget kommer handla om.
Om Bush fick hela America att vända sig mot Dixie Chicks efter de sagt rakt ut vad alla andra tänkte, who knows how shit will end?

Om inte ens Mimmi får hångla med en tjej utan att få skäll, så vågar man ju inte ha en åsikt i en så instängd värld. Och folk undrar varför vi inte kan få världfred att funka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0