Gårdagen

Lördagen

Efter fem timmars långtråkigt arbete hos Cecilia och T.B (hans vänner honom Torbjörn..) med snapsar ärtsoppa öl pannkakor kaffe och eviga glas punch, fick jag äntligen sluta. Då var klockan 22.00
 Så jag cyklade hem i ultrarapid, speedatade Vickys föräldrar som satt och drack vin i sofforna med mina föräldrar och sprang sen upp för att göra mig i ordning, samtidigt som jag bombsmsade Tellan som satt halvfull i Malmö med Magnus och ville festa. Så efter lite planering och ett rekordtagande i hur snabbt en människa kan göra sig snygg och klar, satt jag på mitt rum och väntade på att Magnus och Rebecka skulle komma med bussen till Höllviken.  Under den tiden hann jag väldigt väldigt mycket vin.. men till sist mötte jag upp Rebecka och Magnus på busshållplatsen och började gå mot festen. Då var klockan 01.00
Festen var precis som jag minns hur rolig en lokalfest ska vara - massor med folk som man känner +  några man inte sett på flera år. Och självklart var de fullaste på festen de som hade festen själva. Vi drack vin och dansade massor, men när sista bussen gick till Malmö var Rebecka och Magnus tvugna att ta den, så jag stannade kvar själv. Då var klockan 03.00 
Sen stod mest hos Morgan i DJbåset hela kvällen och försökte få honom att spela något annat än House, men till slut gav jag upp, satte på Gorillaz och ställde mig på bordet brevid musiken och dansade.
Vid ett tillfälle samlades vi i en liten ring runt John då han hade en lite break-danceshow, några timmar senare började folk gå hem eller med varandra. Då gick vi in i köket och åt isglass och lyssnade på Life on Mars på den lilla stereon. Sen hade jag och Alexander gräddkrig en liten stund, och utvärderade Morgans hår.
När vi var ungefär fem pers kvar kände jag att det kanske var dax att bege mig hemåt och eftersom mitt alter ego Drunk Annie glömt bort var jag ställt cykeln.. gick jag den 40 minuter långa vägen hem till min säng, där jag la mig och åt potatisgratäng, lyssnade på Gabriellas sång på youtube och grät lite innan jag tillslut somnade. Då var klockan 06.00

När mitt alarm ringde klockan 10.00, efter fyra timmars sömn trodde jag seriöst att det var ett skämt. Men eftersom jag skulle på arbetsintervju vid halv ett var jag tvungen att gå upp för i tid för att hinna dölja min bakfullhet och mitt återkommande bakissyndrom*. Jag lyckades väll sådär, men intervjun gick faktiskt bra & eftersom det är två platser som ska fyllas och vi är tre tjejer som är considered så är oddsen bra - jag får besked nästa vecka och kommer hålla tummarna tills dess! /Efter intervjun kände jag mig fett värd en foundation och en ny klänning!!! /Antagligen kommer jag ångra mig imorgon när alkoholen gått ur kroppen, eftersom jag fortfarande känner mig jävligt bakfull. Men just nu så givar jag inte ett fuck.


*ett syndrom där mitt vänstra öga blir rött och glansigt och tåras så fort jag tittar, blundar eller konsentrerar blicken så fort jag druckit alkohol dagen innan.

Nu ska jag se på Beck och lägga mig under täcket,
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0