Brevid mig.

Vi har haft ett ogenomtänkt prov, den sista tiden i skolan och på ett sätt den sista tiden i vårt unga liv är en väldigt onödig tid om man tänker på skolgången - vi lär oss inte särsklit mycket, lärarna fyller ut tiden genom att kolla på filmer och diskutera ämnen som är självklara.  Tänker man på livet utanför är det den bästa tiden, den viktigaste tiden - kaffepauser och roadtrips, studentfester och resor till spanien för att festa bort det vi ändå inte lärt oss de senaste 3 åren. Man har gjort allting, sett allting.. upplevt allt.
Och kvar återstår förändrade människor, för det mesta till det bästa.
På sina vänner märker man knappt skillnad förutom att någon växt två centimeter och att folk bytt hårfärg tre-fyra gånger, men ser man sig omkring i matsalen märker man att folk blivit vuxna, - ser man gamla bilder märks det. T.o.m mina föräldrar har blivit äldre, det märks på helgerna och det märks i sätt och utseende.
Mest synd om dem är det som är kvar i sin 16åriga version - det var en underbar ålder med massor av första gånger. Jag skulle inte göra om något, men jag skulle inte gå tillbaka. Så välkommen 18.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0