.blågröna dagar - som svanprinsessan.



Den där listan jag gjorde - en kall dag i vintras, då allting kändes omöjligt - för att ha någonting att se framemot, sakerna som står där har en efter en börjat stryckas över. För dem är genomförda, inte alltid med stolthet, men över. Valborg i Lund, studentresa i Costa Brava - (som sagt inte alltid genomförd med stolthet), Modevisning, Sunds bal, studentfester med olika teman..
Dem roligaste sakerna är dock ännu kvar, imorgon fyller Evelyn Eva Ericsson 19 hela år och det är Toga-tema-studentfest på Madison. På söndag ska jag och min fästmö som sitter framför mig med ett snett leende på läpparna gifta oss, hon ler för att hon läser min blogg, en blogg om vad vi aldrig kommer att bli - tack som fan för det.

Sen är det balen på Norrviken.
och dagarna efter.. tar vi, MU0710.. tre år senare Studenten!

Jag minns min syster stå där, jag minns folk springa omkring med visselpipor och vita hattar, fulla och ledsamt glada. jag minns hur långt borta det kändes och hur glad jag var för det. men nu, tre år senare känns det skönt, lyckligt ledsamt underbart. Studenten - ett ord har aldrig haft en större innebörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0