Loveletters long gone.

När jag kollar igenom bilder blir dem på oss ihop färre för varje vecka som går – för varje dag du är borta. Och i en mapp döpt till Family Shit är där allt annat än vad namnet säger, där är minnen om oss – lyckliga tider. Och på ett vingligt tåg tänker jag på dig, och i huvudet går tankar, saker du sagt -, ”vi borde lära känna varandras kompisar för att slippa vara ifrån varandra” – saker som verkar så självklara nu, saker jag glömmer bort när du finns hemma, när du är några meter ifrån mig och spelar pop på min keyboard som jag så bittert älskar. Jag kopplar alla låtar till dig, alla toner och all text verkar vara skriven om dig.

Och det känns dumt att tänka att du kanske glömmer bort mig i ett annat land där nya saker och minnen skapas, när jag  är kvar hemma och tänker på dig konstant. Och hur mycket roligare allt skulle vara om du bara ville komma hem – i hemlighet önskar jag att studenten skulle vara imorgon för att du skulle vara hos mig, att flygen till Ibiza slutade gå så du inte behövde åka tillbaka eller att jag hade pengar att åka med dig.  Och pinsamt som det är gömmer jag mina tårar på tåget – ingen skulle förstå.

-My brother went to Stockholm, and It went crazy. I thought I could make it all by myself.-

‘It suddenly hit me that I miss you so much, and you’re too far away from me. I never told you how much I love you and everybody need a brother like you, so goodnight dear brother goodnight sweet brother and take my hand if you dream about witches, goodnight. Goodnight sweetheart, goodnight.’


Kommentarer
Postat av: mimmi

jag glommer aldrig min andra halva, jag glommer aldrig nagot som har med dig att gora. jag saknar dig sa jag grater pa ett internetcafe. jag langtar tills vi bor ihop...

2010-06-23 @ 18:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0