A K T A, anka!?

Ibland ska man kanske stanna hemma ändå?
Igår kanske var en sån kväll, men samtidigt fick vi en bra historia som är kul nu i efterhand.

Vi gick ifrån Lund till Malmö, ifrån halvfulla/jävligt snygga till fulla och freakade..  När det var för sent beslöt vi oss för att dra till Inkonst i Malmö, bussresan gick bra, vägen in gick bra.. vakterna var snälla, den första halvtimmen inne på Inkonst gick bra, tills det att jag ställde mig upp på scenen brevid DJn helt själv och dansade. Då råkar jag tappa balansen och trillar rakt på högtalaren som står på marken och hela musiken lägger av, stannar, slutar spela! och det blir knäpptyst på hela stället. Det går några sekunder av pinsam tystnad, DJn reser mig upp och folk börjar seriöst BUA åt mig.
Alla buar, förutom Mimmi som gapskrattar.
Jag försöker i förudmjukelse glida snyggt nerifrån scenen och går in mot toaletten där jag sätter mig och skäms. Det går några sekunder och Mimmi knackar på och kommer in och sätter sig. Så inne på toaletten befann vi oss i en timme i konstant bråk om att Mimmi tyckte jag skulle sluta vara så tråkig och att det kommer vara skitkul imorgon och en legendarisk historia och jag tyckte att hon kunde ha mer förståelse för mig och hur pinsamt det var att få en hel uteklubbs musik att sluta spela.

Nu i nyktert tillstånd kan man ju tycka att båda två hade rätt.. Det var jävligt pinsamt men samtidigt legendary..
Det kommer bli en händelse att minnas.. OMG Annie kommer du ihåg den gången då du trillade på högtalaren.. blablabla.

Fan, vi skulle kanske stannat hemma ändå?

Kommentarer
Postat av: Elin

I helvete heller att ni skulle stannat hemma! Jag älskar högtalarehistorien, och jag var inte ens med! När man käner för att stanna hemma en kväll - gör det inte!

2010-02-28 @ 15:57:42
URL: http://biografiskt.blogg.se/
Postat av: Sara

When you feel like dying - DONT

2010-03-01 @ 13:20:08
URL: http://tenorklav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0