Om jag är tyst, pratar andra då?

  Jag tänker att medan alla andra som går förbi den lilla hundvalpen pratar med barnslig röst eller böjer sig ner och gosar med den morrar jag, fryner på näsan och ser på den med hat. Samma sak med den kanske tre/fyraåriga pojken på ica. Man ska inte hata barn eller hundvalpar. Just nu känner jag mer kärlek för en burk gamla russin, fast Elin säger att jag kommer bli en bra mamma kan jag inte hjälpa att undra om dem sjunger om mig, när Billie sjunger you are a bad mother, yes you are a bad mother. Jag tänker att jag faktiskt inte är en mamma ännu, att man kanske blir det när magen börjar växa.. fast det kanske var för att jag åt för mycket innan idag.
  Jag undrar om man bara kan vara kompis med någon man kysst eller legat nära? Jag undrar om man kan kyssa en vän och känna något? Jag tänker att om jag tänker tillräckligt länge på framtiden kommer jag att börja gråta eftersom jag vet vad jag vill men inte om det kommer att lyckas eller hända. Alla min tankar i huvudet börjar med ’jag tänker’ även fast jag vet att det är en tanke och egentligen inte behöver tänka det..  Jag undrar om överförklara och dumförklara är samma sak?

  Jag tänker att Sara kommer snart och att hon tänker lika mycket som mig,
fast på ett mer poetiskt sätt. Jag tänker.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hjärtat, det är bra att tänka för mycket. Då vet vi att det i alla fall ligger några små hjärnceller kvar och plaskar i hjärnan.

2010-02-21 @ 16:53:20
URL: http://biografiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0