Kära dagbok

..idag vaknade jag vid tolvtiden, efter en fruktansvärd dröm där vi inte hade något kallt vatten i kylen. Jag brukar drömma om vatten, eller att jag står på McDonalds och ska köpa cola dagen efter. Idag, var en av de värsta dagarna efter - men det betyder nästan oftast att dagen innan var bra. Och det var den, såååå bra.
Jag hade röda läppar, en ny klänning från Myrorna och mina bästa vänner beside me. Plus vin, lots and lots of vin!

Så vid lite efter åtta kom mina, alltid lite försenade vänner och festen kunde börja. Vi drack vin, spelade spel och bytte snarare musik än att lyssna på den. - Men vi hade så sjukt kul iallafall, sen blev vi fulla och klockan blev tolv. Inne på KB dansade vi på scenen, hånglade och förföljdes av en jobbig cowboy - You know, the usual.

"the word you're looking for is anyways.."

............................................................

Jag och Elin har en plan, ett uppdrag.
Innan hon åker till Irland och innan vi börjar vårt riktiga liv, innan vi startar måste vi avsluta. Avsluta vår tid i Båstad genom att göra allt vi brukade under tre års tid på en enda dag. - Så på måndag ger vi oss av från varsin ort, med oss själva som packning. Och vi har planering för hela dagen och natten, vi skall:
- Fika på vårt älskade Mongo-café, där vi spenderade våra sista pengar på kaffe och chokladbollar, då vi borde pluggat.
- Ta en runda och köpa 3,5or på Spara, samtidigt som vi undviker spinkiga killar i kassan och pizzabagare - like in the good old days.
- Gå hem till Hermans gamla lägenhet och snacka skit, medan de inneboende kollar på en dålig film och dricker öl.
- Ta en kaffe och cigg i Ljugarboden vid hamnen, där vi spenderade många eftermiddagar med vårt favvopar Olle och Eva - då vi borde ha pluggat..
- Och liksom varje söndag, måndag, onsdag och en occasional torsdag ska de dära 3,5orna drickas snabbt och vant hemma hos någon av oss innan vi beger oss till our beloved Maddan och dansar på bord och hånglar oss trötta.
- Men som vi brukade behöver vi inte resa oss upp med huvudvärk och gammalt smink för att gå till skolan och spendera ytterligare en filmlektion i matsalen, snacka skit med Mia och Inger.. då vi borde filmat..
Denna dag kan vi sova länge och sedan kanske ta ännu en fika på Mongo innan vi beger oss hem,- innan vi fått vårt avslut.

Bara en vanlig dag i Båstad, en sista gång..


Kommentarer
Postat av: Elo

LOOOOOOOOOOOVE

2010-08-22 @ 12:43:33
URL: http://biografiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0