It's all happening..

Förändringarna sker så långsamt att staden ibland verkar stå still. Men man ser det på träden och människorna runtomkring mig. Tobbe med bilen -Båstadlegend - har nu fått jobb och ät numera tobbe med taxibilen.. Någon som alltid funnits där ger en en ny känsla och någonting förändras, sakta. Folk som sågs varje dag på gatorna i Båstadstad flyttar, reser utomlands eller pluggar vidare någonstans. Folks drömmar om att bli rockstjärnor slocknar i takt med att deras tatuerade armar bleknar och dem bestämmer sig för att bli ekonomer och andra jobb dem kan tjäna pengar på.  Det är ledsamt för dem att begär för pengar tar över drömmen, det är en chans för mina chanser att drömma.

Jag har velat heta någon sen vi var små och pratade om framtiden, pappa sa alltid "någon kommer att lyckas", jag vill vara någon. Och för att somebody är ett mer vackert ord på engelska har jag alltid velat bo i USA, en av många små och stora anledningar att min dröm bor där - dream.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0