Elin Backenfall, här är ditt liv.





- Tjenare kungen sa jag, du liknar hon rödhåriga i den filmen!
Det är min bästa film  sa du, jag färgade mit hår rött för Millans skull.

Vem är Millan?
- Hon rödhårga? I tjenare Kungen..

Ja, asså jag har inte sett filmen, men omslaget har jag ju sett!


Till en början var det väll inte vänner, de hade sina egna små gäng,
men Båstad Hotell hade dem gemensamt, Anok hängde där och Elo bodde där,
snart skulle Anok också komma att spendera så mycket tid där att kocken lagade mat för
en till och trodde nog faktiskt att jag också bodde där. Det kändes så hemma, varje söndag gick jag inte till Internatet.
Jag gick dit.


I slutet av ettan slutade Anoks före detta rumskompis och Elos bästa vän, Karo Kamaro.
Jag vill inte påstå att jag ersatte någon, för du Karo är oersättlig.
Men på en vänster kom jag och Elo närmare varandra i tvåans mitt, det var en underbar tid med fabulösa partyn, musik, efterfester hos PorrJohn, för korta och urringade klänningar, allt för mycket hångel med främlingar, sena nätter, ris och wokade grönsaker, kärlek och djupa samtal om våra allt för verkliga liv.


En gång på Emmaboda låg tre tjejer och en främmande kille med dålig andedräkt i ett tält och sov djupt däckade och trötta. Plötsligt hör man något utanför som snubblar till och sen hör man Elin gallskrika, jag tror hela Emma fucking Boda vaknade. Då har killen som trillade ramlat med sin armbåge rakt på Elins högra öga så Elin börjar storgråta. Jag och Karin försöker vårt bästa för att trösta,  nyvakna och väldigt förrvirrade. Karin ger Elin det ända som hon tror kan kyla ögat någorlunda i ett bastuhett tält – hennes rödvin.

Dagen efter var det ett öga rött på Elo, men vi drack  vin och sa till flolk att Elins pojkvän hade legat med någon annan och sen slagit henne. Gendom denna lilla oskyldiga lögn fick Elin köpa cigg utan legg och även ta ett tigidigare tåg utan biljett.


En annan gång var två tjejer i Costa, dem kom ifrån sina andra vänner men ersatte dessa med teqilashots så det var no hard feelings. Trodde vi. Det började väldigt oskyldigt med någon gratis tequilashot på surf och sen på en irländsk pub och rätt som det var befann vi oss på en rockbar där vi svepte 3 tquilashots inom loppet av 1 minut. VAR.. När en den inte alls attraktiva killen som bjudit dem båda tog sin hand på Anoks lår kände vi att det var dags att gå vidare. Så det gjorde vi, på vägen såg vi två killar med cowboyhattar och Elo som drömt om att vara Cowboy sen barnsben blev utom sig av lycka, efter 8 tequilashots är allt möjligt tänkte vi och sprang förbi och drog av en av killarnas hatt.
Inte trodde väll vi att han skule springa efter!?
Men det gjorde han och vi sparng in på en gränd där Elo pressar in sig mellan en
cola automat och en vägg där hon gömmer sig, killen är precis efter oss och
kräver hatten tillbaka! Då går Elo ut ifrån gömstället utan hatten som hon pressat
in bakom automaten, listigt nog. När killen blir mer och mer otålig börjar Elin  spela
psykist störd, väldigt bra för den delen och Anok hänger på och förklarar för killen
att jag faktiskt är hennes vårdtagare. Killen som nu är helt förrvirrad märker knappt
att under denna tiden tar Anok hatten och börjar kuta därifrån, men hör och häpna
killen är en meter bakom! Men Anok ger sig inte utan springer upp på en höjnad och
 när hon sen ska hoppa ner får hon för mycket fart och trillar framåtstupa och gör ett
magplask mitt på Costas partygata, hatten far tre meter framför mig och killen springer
framför Anok. Hämtar sin hatt och frågar TILL SIST Anok om det gick bra?


Man he must really love that hat..


Elo Tabacko, Samantha, Penny Lane Backenfall, om du fick leva om ditt liv skulle du vara cepe då? Det hoppas jag, för annars hade det ju inte varit du. Och du ÄR tjugofyra kvadrat.

I will love you


Kommentarer
Postat av: mimmi

undebart snygg bild. och jag vill skratta rakt ut nar jag laser. men jag sitter pa en fest. vi ar bara tre vakna och de skulle inte fatta. sa jag tanker lasa om det imorgon och skratta rakt ut. alskar dig.

2009-10-18 @ 06:38:39
Postat av: annie

haha, tack. Gör det ;)

2009-10-18 @ 11:55:09
URL: http://anniesaventyr.blogg.se/
Postat av: Elin

Älskade älskade Annie! Jag gråter nu. Du är underbar. Jag älskar dig. Du räddar mig, varje dag. Tack för att du är du.

2009-10-18 @ 15:07:30
URL: http://biografiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0