ghosts of a smallville

Spaghetti Bolognese - snart är det mat i den lilla matsalen på Apelryd.
Jag och mina vänner Lotta och Sara sitter i datasalen och facebookar som det så fint heter. Igår fyllde Rebecka och Elin 18, det är oslagbart otroligt roligt. Idag ska dem få mina presenter som jag köpt, sen ska vi nog äta kinderägg och Cheeseballs med nachosmak. Kanske ha en liten sleepover hemma hos Becky.
Evelyn och Louise kanske ska dricka cider, men jag har inte råd. Min färg har börjat flagna och då måste man ha pengar till ny röd färg. Men eftersom utseende är allt så bryr jag mig inte.
En dag, tisdag, onsdag, torsdag och på fredag - Då får jag träffa dig, äntligen. I
bland känns det som igår, ibland känns det som jobbigt längesen och
hur som helst så kommer du äntligen hem. Jag har inte förändrats, var lugn. I Sverige och i Höllviken och i Båstad går det långsamt så jag är ganska mycket likadan.
Sverige är inte London men så länge vi är här tillsammans kvittar höst och rostemackor.
Just nu finns inte Stockholm. Du finns. Hemma i ditt rum. Där kommer du vara när jag kommer hem.
Det var ett tag sen, men ibland älskar jag mitt liv. Det kommer jag göra på fredag. Det är ditt fel. Tack.
Fast jag är så fel lyckades du blir rätt.
Jag förvillar mig själv men då är väll allt som det ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0