ticktack.. tick..tack.

Jag hatar det.
Plötsligt är klockan över ett och då måste alla gå och lägga sig.
Klockan är över elva, nu kan du inte sova längre.

Varför planerar vi hela våra liv efter en dum uppfinning som klockan. Man kommer försent, man måste jobba en viss tid. Man bara väntar att klockan ska slå fyra så man kan sluta skolan. Alla måltider ska typ ätas vid olika klockslag.
Varför kan man inte äta när man är hungirg? Vakna när man är utvilad? Börja skolan och sluta när man vill?
Somna när man är trött?
Fast jag vet att det inte skulle funka.. men jag var bara tvungen att få det ur huvudet. Vem vet? Klockan kanske var en galen ide´ till att börja med, och det är min tanke också.

En vacker dag så hoppas jag att klockor inte finns.
Nu är klockan iallafall 02.10 och jag måste sova.
Says who? Samhällvetet.

Kommentarer
Postat av: Crille

Det finns ett asgött Seinfeld-avsnitt när Kramer bestämmer sig för att göra som du säger, strunta i klockan och leva efter sin biologiska klocka, det går förstås åt helvete... det ligger nog nåt i det :)

2009-03-22 @ 20:42:23
URL: http://crilles-blogg.blogspot.com
Postat av: annie

Hahahah. Åh det måste jag se :)

Jag har alltid gillat den där Kramer, vi är på samma våglängd han och jag. Haha

2009-03-23 @ 17:29:00
URL: http://anniesaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0