Cops and rebels.

jag är hemma och sitter på mitt golv.
det var precis en sketch från snl på teve - snl är en förkortning för satarday night live för alla som inte vet. sketchen slutade med att en kille blev skjuten i en bil, lite pulp fiction-style.
jag är smått bitter. det handlar om dem polisjävlarna igen.

jag är påväg hem från amanda, cyklandes med musik i öronen smått skrämd som vanligt över att det ska komma gående, cyklande eller körandes en läskig typ och typ skada mig. psykiskt eller fysiskt. så jag cyklar och fryser också för den delen om jag ska ta fram det negativa i min cykeltur. så när jag närmar mig matöppet - matöppet är en äcklig matbutik som ägs av några med långa gula naglar, usch. iallafall stannar en bil in precis vid övergångstället framför mig och jag börjar fundera starkt på denna läskiga typen.. men då ser jag att det är en polisbil och att en annan cykelkille eller ja, en kille med en cykel står brevid och min första tanke är att ciderflaskan jag har i min korg kommer se ut som alkohol och därför kommer jag bli stoppad. Men när jag kommer fram ber polisen mig stanna och frågar om jag har lyse i min cykellampa.. det har inte killen och han måste därför leda cyklen hela vägen hem! Jag börjar fibbla med lyktan och  som tur är kör polisen åt andra hållet så jag går tre meter, sen cyklar jag resten av vägen. Skulle jag gå hela vägen från matöppet till mig med cykel för att jag inte har lyse?
  Man ser ALDRIG poliser i Höllviken och när man för en gångs skull ser en polisbil stannar dem två ungdommar för att dem inte har lyse på cyklarna! Herregud, fånga killen i vit volvo som förföljer folk i höllviken-ljungen, kolla uteställen där folk bråkar eller var runtom studentfester om det skulle vara så att någon är jättefull och går hem själv. Cykellyse är väll det minsta problemet fastän jag vet att flest folk dör i trafiken. Men om den otända lampan kan få mig att inte synas för våldtäktsmän och mördare så behåller jag den hellre släkt och tar risken att bli påkörd.
 Så nu måste jag oroa mig över polisen om dem skulle vända om och se att jag cyklar utan lyse iallafall, en till sak att tänka på bland äckliga bilar, läskiga gubbar, spindlar eller konstíga ljud runt omkring. Freaking poliser.

Ännu ett av mina aggroutbrott när man inte har föräldrar att vara arga på eller en syster att bråka med.
Btw så har min syster varit på två arbetsintervjuer och fått båda jobben, där kan jag inte vara bitter. Jag är jätteglad för din skull Barbie men jag sa det direkt till mamma. Inte konstigt när man är snygg och grym. Nu ska jag sova. Imorgon ska jag till m&m och sen ska Elo sova hos mig :)

puss och godnatt jag kommer få ig i foto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0