Kissed you goodbye at the airport..

Det är äntligen fredag och jag sitter hemma i Hölle med mamma tassandes i köket, ja ho n tassar väl inte direkt men hon går lite mysigt i sina nya morgonskor :)
Jag lyssnar på Billythevision och mår bra till deras musik, dålig engelska men underbara texter.
Youtube Billy the vision nightmares från sommaren 2007 då jag och Amandorna var och såg dem live i Malmö, jag hade bara hört ett par låtar då och dem hade bara gjort ett par låtar för dem var inte så kända.
Jag brukar skryta med det att jag har sett dem innan deras storhetstid :)
Då kommer alltid Lollo med samma mening Jag har sett MIcheal Jackson live!! Då blir jag mycket avundsjuk även om jag hört det innnan och försöker spela lite oberörd men då säger hon Och min pappa har sett Bob Marley live och David Bowie live två gånger!! Och dåå blir jag avundsjuka.

Jag har skrivit en såndär lista över allting jag vill ha gjort innan jag dör och på den står det lite saker som:
Att se David Bowie live
och nu minns jag inte mer..

Jag har ganska dåligt minne tror jag, men jag kanske är destu bättre på andra saker vem vet?
Jag kom att tänka på en sak idag på vägen hem och jag hoppas att det är någon som läser detta som kan svara.
Om en som är stumm tycker något är jättejätteroligt .. skrattar dem då? Eller skrattar dem liksom utan ljud eller bara ler jättemycket?   Please get back to me.

Hemvägen usch ja, den var hektiskt. Jag är inte typen som använder ord som hektiskt men i detta fallet behövs det faktiskt! Det började med att när vi gick till matsalen och precis skulle sätta oss ner och äta så ringer Saras mobil och Lotta säger att den bussen som brukar gå halv ett är inställd så "det går bara en buss nu! SPRING!" Så vi tog våra grejer i en hög och kutade till bussen som vi precis hann med! Sen skulle inte tåget gå förens om en timma så men vi trycket biljetter direkt och just då kommer det ett försenat tåg som går till Malmö så vi springer och tar våra grejer och jag, Sara och Jessica hinner precis med det också! Direkt på tåget tog Sara upp gitarren och började spela och vi blev direkt lite lugnare, men i Malmö fick jag stressa igen till buss 150an, den hoppade jag på och var påväg till god knows where, som tur var ringde mamma och min söta familj kom och hämtade mig i Vellinge :)

Så körde vi direkt till Skurups flygplats för att lämna Mimmi, därför passade  Billys underbara låttext in här också tyckte jag. Såå himla skönt att jag hann träffa Bruttan iallafall en liten stund, det gör så mycket för hon åker till el Stockholmo nu så vi ses inte förens nästa helg sen :/ Det känns så fel när man plockar undan maten och sätter in det i diskmaskinen och det bara finns tre tallrikar, tre gafflar, tre knivar..
Men nästa fredag eller söndag eller vad det blir ska vi kolla på världens bästa bok som blir till film "I TAKET LYSER STJÄRNORNA" (shit den meningen hade nog inte mycket grammatsika rätt men fuck it. Deta är min blogg och jag skriver vad jag vill och hur jag vill :)

Men nu har du säkert tröttnat på att läsa och jag har tröttnat på att skriva
så puss och kram!
och inte för att jag kollar men Laila borde vinna Let's dance asså inte för att jag kollar!!


Kommentarer
Postat av: Karin

jag kollar :) Och jag orkar läsa din blogg.

2009-01-24 @ 13:03:40
URL: http://punktnu.blogg.se/
Postat av: Annie

åh du gör mig glad karebear :)

2009-01-24 @ 21:07:31
URL: http://anniesaventyr.blogg.se/
Postat av: Robert Franzén

det är inte schysst att håna stumma och utvecklingshämmade människor såhär! Jag hade en bror som 1982 under ett okontrollerat skrattanfall fick hjärtsvikt till följd av svår andnöd och dog, och jag blev väldigt upprörd när jag fick berättat för mig hur du hånar stumma på din blogg. Om du nu måste göra dig rolig på någon annans bekostnad, skriv nåt roligt om utvecklingsstörda människor eller gamla människor med nedsatt rörelseförmåga, det kan man skratta förbannat hårt åt :)

2009-01-25 @ 19:19:08
Postat av: Eliiiiiiiiiiiin

Alså Robert Franzén for life. Men synd om hans bror dock. Och synd om honom som tycker att det är roligare att "skämta" om utveckligsstörda människor eller gamla med nedsatt rörelseförmåga. Jag tycker inte att det är schysst att håna utveckligsstörda och rörelseförhindrade människor såhär! Jag hade en farmor som under hela sitt liv hade reumatism vilket ledde till att hon fick nedsatt rörelseförmåga och dog 2006. Och jag blir väldigt upprörd när jag fick berättat för mig om Robert Franzén och hans syn på saker och ting i den här frågan. Om du nu måste göra dig rolig på någon annans bekostnad, Robert, SÅ GÖR DET INTE ALLS. Synd om din bror och synd om min farmor och synd om dig och synd om mig och synd om hela världens befolkning. Jag hoppas att du inte skrattar lika förbannat hårt i fortsättningen, Robert lilla. :)

2009-01-26 @ 21:43:44
URL: http://biografiskt.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vem är denna Franzén? Är det ironi? Om inte, skott i huvudet någon? Din jävel, det där med tre knivar och gafflar. HUR TROR DU DET KÄNNS FÖR MIG? För jävligt. Roligt det där om stumma förresten. Puss

2009-01-27 @ 21:59:16
URL: http://mimmipigg.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Du kan hälsa elin att jag vet att de har separerat (det var ju förra året ffs!) Men vem fan kan stava till Katrins efternamn? Du vet ju ändå inte vem hon är...:P

2009-01-28 @ 15:47:02
URL: http://mimmipigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0