Asså jag älskar dig och allt det där men vart ska emma boda!?




Jag hade en plan, jag skulle äta nyttigt hela veckan since I'm wearing magtröja på mit fabulösa party på lördag. Men den planen är så otroligt jävla svår när dem äter brunch med donuts och muffins på gossip girl. I-landsproblem aight?

 Jag kom hem ifrån Emmaboda i förrgår och när man råkar vara på en festvial inte så frömögen som man skulle velat så blir det lätt att man inte äter särsklit mycket men dricker desto mer så går man hungirg ganska mycket.
Så därför är jag så fruktansvärt hungrig nu, ganska ofta faktiskt -  jag behöver äta upp mig tycker jag.

Idag har jag och mamma varit och köpt all mat till middagen och snacks och nattmat till the day and night, jag har också laddat ner musik och ska imorgon bränna skivor och fixa mina skor. det är nog det sista inför min fest.. eller ja det kommer ju alltid småproblemisar precis innan. men det kan man alltid lösa. tror jag.
Jag berättade för emil att jag får panikdrömmar där middagen går fel, eller mina kläder inte är rätt eller att random peops kommer dit. Men om det händer i drömmarna kanske det inte händer i real life?


Anyways var Emmaboda underbart, jag, Karin och Elin bodde i ett tält mitt emot några killar som aldrig sov och som spelade musik 24/7 och som hade nya tjejer i sitt tält varje kväll. Vi hängde mycket med min babycake och hennes vänner och hennes pojkvänner och hans vänner som hade tequila och det är alltid ett plus. En kväll somnade jag, ehem lite tidigare så vid nio igen på kvällen, väckte Karo Andersson mig och tog mig till den ända artisten jag ville se nästan, så där stod vi fulla i hatten och väntade på "jag är en vampyr", trillade en gång, fick lite vatten stänkt på oss av en kille med neonfärgad jacka och sen till sist kom den. "Jag är en vampyyyr". Efter det stod vi och hängde vid stängslet som groupies och Karin som tidigare hade sagt orden jag tänker INTE se krunegård var plötsligt väldigt fanatisk till hela scenariot och när vi väll träffade och kramade Markus var Karin uppe i varv att hon bubblade fram att Markus känner hennes bror och ätit middag med hennes kompis! Jag är dock ingen att dömma eller skratta efterso jag själv kramade Krunegård och sen frågade om jag fick kalla honom Mackan! Shit happens when you party naked som Karin sa.


En annan kväll låg vi och sov, och plötsligt börjar Elin skriker. Och jag menar inte ett litet ah, oj vad rädd jag blir. Utan jag menar ett gallskrik så högt så jag tror hela campingen vaknade, då har en snubbe trillat på vårt tält och tagit i sig med armbågen och den armbågen råkade hamna på Elins öga, när killen sen ska ta sig upp så tar han sats med armbågen som fortfarande ligger på Elins öga. Elin grät länge och mycket och Karin och jag försökte trösta så gott vi kunde nyvakna och förrvirrade. Dagen efter vaknade Elin med ett blått och rött öga, vi skrattade lite och Elin gick med solbrillor hela dagen.

Min vän Elin är dock väldigt listig och drof nytta av detta vid två tillfällen.
Tillfälle ett. Elin är bakfull, trött och röksugen så hon går mot närmsta ciggkälla. Killen frågar om legg, Elin som är sjutton år tar av sig sina solbrillor säger att hon är 20, har haft en jobbig dag o lämnar affären med ciggaretter i hand.
Tillfälle två. Elin har en bokad biljett vid fyra som ska ta henne hem till Herrljunga igen, men vill ta det tåget som går lite tidigare och försöker berätta detta för konjuktören. Konjuktören blir irriterrad som bara konjuktörer kan bli och Elin tar återigen av sig sina solbrillor, säger att hennes pojkvän har slagit henne och att hon bara vill hem till sin mamma och gråter lite smått. Elin får åka med det tidigare tåget, hon är lurig den dära Elo, en av många underbara kvaliteter hos henne.


Jag har bara fyra ord att säga om denna underbara fem dagars - festival.

Vart ska Emma boda?   


 


Kommentarer
Postat av: Karin

Annie, detta är kärlek! Krunehistorien är smått pinsam men i dåset var allt vackert. Men jag måste tillägga att jag inte är ett Krune fan egentligen. Men ett annie Fan.

2009-08-05 @ 14:36:32
URL: http://punktnu.blogg.se/
Postat av: mimmi

skrattar lika mycket när jag läser historien om armbågen på elins öga, som jag gjorde när ni berättade den. HAHAHA!

2009-08-23 @ 23:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0