.the same mistakes my sweet Marie.

Were we still kissing when you knew that we were through,  were we still holding hands when you began to see us from another point of view?

Kyssar förändrar allting på en minut, man gör någon annan avundsjuk, man blir pirrig i kroppen samtidigt som man kysser någon av fel anledning. Fast jag tror att alla kyssar betyder något. Förutom den dära Robin. Det var bara för att jag inte hade något bättre för mig. Och så snurrade det i min skalle.
Det gjorde det i lördags också, jag hade en väldigt udda klänning som min syster sytt - som jag tackar Madonna (min Gud) för, annars hade jag fått gå naken på festen. Inte kul. Jessica fyllde ju arton på tisdagen så hon hade ett riktigt bamsekalas med folk runtom i Sverige, fast Lollo kan faktiskt finska också. Så en annan del av Norden gick in i partyt.

Dansgolvet var inte tomt sen vi kom in i lokalen vid nio, klockan fyra fick jag inta golvet med ett liggunderlag och en tröja som båda två snabbt togs ifrån mig, men jag tillgodohöll med mackor med räkost. Som Amanda fick i huvudet när jag blev för trött och inte längre kände mig hungrig. Men bara en macka, ingen räkost som tur var. Jag tror att ´jag skriver för obegriplikt för mitt eget bästa. Det känns som om jag har rosa tugummi i huvudet,.
jag hade hellre haft rosa helikoptrar i magen, som timmarna innan lördagspartyt började.

En grön och blå gubbe snurrar, det betyder att jag loggar in på msn. Men det finns inte längre en superman som skriver så det pirrar i magen, det är pga mig, det var för det bästa. För efter ett tag slutar det alltid pirra, är det bara så på mig?
För runtomkring så kysser folk varandra, ligger i varandras knän och åker taxin tillsammans. Jag är full och ligger på hård mark så mina ben får blåmärken. Jag har nog alltid varit den typen.
Samma sak som att jag bara kysser folk ett antal gånger, ligger i knän och går hem med en människa ett antal gånger, sen är det över. Innan det ens har börjat.
Och då är det någonannan som ligger i knät på den som man brukade få ett hej av efter att dem blågröna gubbarna slutat snurra.

Jag har lyssnat på poppig, snurrig musik av artister med dålig engelska idag. Men jag och Elin kom fram till att det är mysigt med dålig engelska, iallafall på svensk pop. Jag tvingade till och med mig ut idag, det var mysigt den första minuten, dem 19 andra tvingade jag bara mig själv att ligga kvar trots att det blåste underbart kallt.
Inomhus blåser det aldrig, det är jag så tacksam över. också över det faktum att mimmi har Fjorton suger på sin rosa hårddisk. Och att det finns glass och frysta annanasbitar i frysen.
Plusar man allt det blir det en underbart bra måndagseftermiddag!

Vem kysste Elin bakom ryggen på Marie?
all svensk pop handlar om kyssar.
och det är inte ens på dålig engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0