Och du måns zellmerlöv? ska vi ha ett bamsepartaj!

Du kan säga precis vad som helst.
Åka bil. Träna på gymmet. Ha prov eller bara gå i skolan. Vara utelåst. Åka karuseller. Äta julmat.

Inget är värre än att sätta på sig en bamsekostym som för övrigt är 40 grader varm och som du inte kan se ut ur och sen gå omkring i Malmöstad och krama barn och omogna vuxna hela dagen i stekande sol när du är så fruktansvärt underbart bakfull. Och det var jag. När man börjar dricka vin klockan tolv på kvällen och sen vet att du ska upp klockan sex på morgonen dagen efter så finns den där rösten som säger "vad faaan håller du på med? Serre, gå och lägg dig vafan", men ju mer vin du sen dricker ju lägre pratar den dära rösten och ju mer hör du rösterna runt omkring som har kul och ber dig dansa, dricka mer och bara partaya. Så det var det jag gjorde.
tills klockan halv fem.

Fem timmar senare var där miljoner barn som var sååå glada över att se Bamse mitt ute på stan. Om dem bara visste hur jag mådde därinne, en bakfull dag av ska du krama bamse?, är det okej om vi tar foto :D? och ser du bamsen dansar! och blablabla
Bara ännu en anledning till varför jag hatar barn. och deras föräldrar.
Vad hände med att respektera bakfulla ungdommar? Vi tvingas ju resa oss från bussen då det kommer en gammal tant som måste sitta ner för hon har ju SÅ ont i sin stackars höft.
MEN 400 kr rikare, iallafall på HM :)

Och flera goda nyheter när jag kom hem till Hölle, jag somnade direkt och sen väckte min kära syster mig till tonerna av Håkan Hellström och doften av kroketter och kycklingfilé. Sen såg vi film hela kvällen. tankarna på vin och att gå ut fanns där, men tröttheten tog över oss båda.
Min bästa vän Vicky har också haft en lyckad helg med lite för mycket alkohol, men ännu är vi unga och dumma så snälla döm inte meeeej, jag vessar pennan.

Ja, alla låtar från treornas slutmusikal finns kvar i huvudet, och replikerna drömmer jag om varje natt. Men så underbart bra den var, men jag hoppas och tror att vi kan slå den!!

På torsdag är det el valborgo :) Och Vicky kanske ska komma upp till mig I B-town och så får vi se vart det bär, Helsingör maybe? Men lite mindre kundvagnar och arga danskar denna gången kanske.
Egentligen gick jag in för att sätta på ny musik så jag kan fortsätta sola men nu har solen nästan gått i moln och jag har inte fått kraft att sätta på någon bra musik än. That's lazyness for you.

Peace out ma mään


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0