Tro och tvivel.

Två stora koppar med vatten.
Sen gick jag och la mig, vaknade fem timmar senare.
Drack fyra glas vatten. Morgondagen var det värt det?

Men jag ångrar aldrig någonting, det gör jag i hemlighet. fast jag försöker låta bli.
Det var fest hos Emil, han fyllde 17 underbara år och det firade vi såklart.
En mycket seriös förfest med Elin, Evs, Lollo och Emelie. Antingen är det fel på samhället eller oss.
Samhället.. det måste vara samhället.

En lång resa hem. när jag satt på tåget funderade jag över att skriva en bok. Om alla olika människor som fanns där i vagnen jag åkte i. Vem dem är, vart dem ska..varför ska dem dit?
För mig var det bara en vanlig lördagsresa hemåt till kalla Malmö.
När jag satt på bussen tittade jag ner på biltaken, det var fullt av snö på dem. Jag ville bara sträcka ut min hand och känna på snön, men rutan var ivägen. Det var nog tur, annars hade det varit för kallt.
Det är så kallt nu, jag längtar till maj. Maj var en underbar månad.

Det mest drastiska som har hänt i mitt liv just nu är väl att min syster och hennes pojkvän har gjort slut.
Det är egentligen inte något som har hänt mig, men runt mig. Det är ungefär som den där låten med Metallica, sad but true. Men jag tror att allting händer av en anledning, att det har en mening. Så antagligen var det meningen att dem skulle göra slut.
Jag blir så arg på människor som mig.

'Fan jag spillde precis rödbetor över min nya klänning..'
-Allt händer av en anledning!
'(håll käften)'

För ett år sen:
Var blond.
Bodde jag med Karin.
Var Abbes en del av vardagen.
Var jag 16.
Ägnade jag lektionerna åt att skriva på mina händer.
Festade jag med måtta.

Nu:
Är jag brunhårig.
Går Karin inte längre i vår klass.
Har jag inte råd att äta ute.
Är jag 17.
händer väll inget speciellt.
Är bakfylla min vardag.

Fan man kanske skulle bli blond igen?
fast jag vet att det inte är lösningen.

Egentligen är du inte kär i mig och egentligen är det okej med mig
för jag blir aldrig kär i nån, sånt där är slöseri med tid.


och jag saknar mina glasögon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0