Tillbaka i ett bakfullt helvete.

Jo, var börjar man?
Igår var det söndag meaning igår var det fest meaning vi drack meaning idag är vi bakfulla.
Du vet som när man inte vill blunda för hela världen snurrar. Man vill inte står upp för ens ben vill vika sig.
Man vill inte sitta för då somnar man. Man vill inte äta för maten står upp till halsen, en tugga till och du ligger på toaletten-känslan. På tal om det vill jag bara tacka apelryds mattanter som väljer att laga fiskgryta på en måndag.

Ha lite respekt för bakfulla ungdomar liksom? Eller är jag fel ute? På tunn is?
Is ja. Nu är det vinter. En mysig liten period i livet, men jag ska inte ljuga..jag saknar sommaren.
För då är det varmt, och då får man springa från gettingar och se halvt galen ut, man får ha snygga solbrillor och schteka utan att känna sig skyldig. Man kan gå runt i tunna kläder och fina shorts :)

Fast jag är ganska glad för i fredags hade jag och mamma en mysig tur i Malmöstad och shoppade vinterkläder till mig.
En ny svart underbar kappa från HM.
Ett par svarta stövlar från Weddins
En grön stickad halsduk och matchande tjocka gröna vantar, HM.
plus svarta tights och svarta nya strumpbyxor!

Det var en lyckad dag, en underbar fredag som slutade med en mumsig middag med hela familjen tillsammans.
Längesen, :)
Sen gjorde jag och Mimmi iordning oss i ungefär exakt fyra timmar och vid elva tog vi bussen in till Kulturbolaget i Malmö, 18. Men det var lungan, tog Mimmis pass!
Och för alla som ville veta så hade min syster på sig:
Min blommiga guloreanga klänning.
Sitt feta blingbling halsband, en guldig stereo.
Mina svarta converse utan snören, hum?

Jag hade på mig:
Mimmis svarta body.
Mina svarta höga shorts.
Min reaggesjal och amandas halsband
Vita converse, MED snören.
+ mimmis feta röda solbrillor som jag tog ut glaset på uppfinningsrik som man är!

Det var en lyckad kväll med jävligt bra musik och coola katter i det långa landet falukorv, sådär fick man in lite snook i det hela också!
Annars sitter jag och min rumskompis och lurar hennes kära pojkvän.
Han ville att vi skulle tipsa honom om någon bra film och jag kände att jag inte riktigt kunde svara seriöst på den frågan så konversationen gick ungefär såhär:

A&J: Du vet den om en kille och en tjej på en båt?Den är ganska känd. Hm..
Christian: Titanic? Haha.
A&J: Nej typ Kinatic, den är japansk tror jag.
Christian: Den känner jag nog inte till. Är den på japanska?
A&J: Nej det är det som är så konstigt, dem pratar franska!
En vacker dag kommer du förstå Christian, men då kanske det är försent..
vem är smartast nu vavvavav???

Till sist gav Christian upp och hans sista ord var:
"Jeffla beskrivningar   En haj i utlandet fattade jag nästan, vi har ju inga hajar i Sverige =) och sen kommer det människor simmandes? Vartdå, till utlandet, simmar dom till utlandet?? Från Sverige? Och han heter Ben Morgan?"

Jo, ungefär såhär kul kan man ha en bakfull underbar måndag.
Men nu ska Jessica taen kurs så hon lär sig skratta ordentligt och jag tänkte signa ut, peace.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Du lilla mini, idag har jag köpt egna converse så nu slipper jag låna dina! Jag har köpt de som är svarta i gummi! Kul va? Poss

2008-12-02 @ 17:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0