streetlight.

Pappa har satt upp en såndär ljusslinga som man har på julen och virat den runt räcket på vårt däck.
Om jag kollar rakt fram kan jag se den, för jag sitter i soffan.
Men jag jag kollar inte rakt fram, jag tittar snett på tv:n, på en skitbra film som heter  Jackie Brown.
Hon som spelar Jackie Brown heter på riktigt Pam Brier och är typ en av dem snyggaste jag sett..på jävligt länge.
Hon är typ 50 och ändå så jääävla snygg. Det finns alltså hopp för framtiden. kanske.


Min favoritskådespelare är med också, spelar ganster som vanligt och gör det sjukt bra såklart, Samuel L. Jackson, han är fan den grymmaste skådespelaren jag vet.
Han,
Bruce Willis
Kevin Spacey
Edward Norton
dem är fan grymma.

Kb var fett igår. Jag jag hade min nyinköpta blus, Vicky sitt nyinköpta linne och Mimmi behvöver inga nya kläder, hon är ändå alltid snygg, bitch. Va jag sa inget? : |
Jojo, vi tog bussen in, med Henke som satt väntande nyss fylld arton år. Kanske inte världens roligaste att fira sin 18årsdag med tre tjejer.. om man inte är en tjej kanske men hans kompisar ställde in i sista minut så han gick med oss.
Vi gick först till Ice och Henke beställde sin första lagliga öl, Vicky beställde en olaglig corona.
Efter en typ timme gick vi in på Kb och dansade tills klockan blev tre då Vicky kom med en brilljant ide´.
'Vi köper kebab'
'Jag har bara 10 kr'
'Nej jag är ju skyldig dig 20 kr, du beställer av han tjocka'
'Jag vill ha vad som helst för 30 kr'
-Du får en stor super size falafell-
'Gött'
'Säg inte gött'

Ungefär det pluss en bussresa hem - så slutade vår kväll. En jävligt retro kväll.,
Idag var inte lika rolig. Jo, den började mysigt med frukost med Mimmi medan vi tittade på Spice Girls live in Istanbul' But trust me, it wasn't bull, ett tort litet skämt nu på nattkvisten. Anyway, sen var det inget intressant, klockan fem började jag jobba på mitt piss-jobb som servetris på en cateringfirma. Hatar det med intensivitet.

Imorgon blir det mer julkänsla än den där ljuslingan mittemot mig, jag och min antagligen slitna syster och pappa ska köpa gran och när mamma kommer hem ska vi klä den! Jo, en vanlig julig söndag. hoppas jag på iallafall.

Nu är klockan 02.41 och jag älskar natten. Att sitta uppe själv och känna ögonen bli till påsar, vänta på att en syster ska komma hem, kolla på en film som man bara är halvt delaktig i, prata med någon annan trött människa på msn. Tänka på hur trött man kommer vara imorgon men inte orka bry sig, inte orka gå och lägga sig.
Jag älskar natten.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Sliten är jag ja...din blogg är rolig att läsa :)

2008-12-07 @ 14:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0