.My name is Luka.

Jag heter inte Luka, men det är en underbar låt. Det är ett underbart namn också.
Skulle kanske lägga till det på min Det här ska mina barn heta-lista?

Jag är hemma, tog tåget vid elva idag från Båstad hem till Malmö.
Orkade inte vara kvar, hade en klump i magen som vägrade försvinna..
Klumpen är inte borta för att jag är hemma men jag tror att den blivit mindre iallafall.
Min mamma tar bra hand om klumpar, hon köper en pepparkaksgubbe-gosedjur som är lika stor som min hand och
sen frågar hon tre gånger om jag vill ha något att äta. Jag sa nej alla tre gångerna, jag är ganska hungrig men har ingen lust att äta. Ingen lust att gå i skolan heller.. Där finns en klump.

Men så underbart att få träffa Jessica igen, om bara för några dagar. Hon är så underbar och så är hon bra på att ta foton. Ibland på en apelsin och en volkswagen buss, lika stor som apelsinen. Och i samma färg.
Orange, var färgen om du funderade.

Jag funderar hela dagarna, hur vissa människor. Nej en människa tänker. Eller inte tänker.
Mamma säger att jag inte borde tänka på det, men det gör jag. Funderar konstant.
Detta är inte skitsnack detta är en blogg.
En likgiltig 17årig tjejs blogg.

På min systers rum står ett par gråa skor, väldigt höga. Väldigt snygga.
Brevid dem står ett par svarta converse i gummi, antagligen borde jag nog tycka dem var snyggare eftersom min syster bara berättade om dem igår när vi pratade i telefon. Men jag kan bara tänka min syster snygga ben i dem gråa höga skorna. Väldigt snygg. Det är hon alltid.

Nu kommer hon, står brevid mig och har rosa byxor,
jag gillar inte rosa. Jag gillar nog mer svart..
och röda glasögon.
Det är inte glasögonen egentligen, det är min systers solbrillor från Second Hand som jag har tagit ur glasen på.

Matte. foto. historia. svenska. glosor. idrottsarbete.
Det har jag i läxa, mycket ointressant fakta men det är ju sånt folk pratar om när dem filmar sigsjälva i speglen och lägger ut det på youtube. en fråga: vem bryr sig?

Fast egentligen: Vem bryr sig om det jag skriver om?
'Nej jag är inte negativ?'

Rumskompis, huskompis - förlåt för att du får vara själv i huset, underbara körsbärsdalen en kväll själv.
var bara tvungen att komma hem. hälsa christian när han kommer, ha det mysigt tillsammans.

And she's so pretty, and she's so sure
Maybe I'm more clever than a girl like her
.vanessa carlton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0