Musikaldag. Världens bästa dag? Universum.

Har du en egen blogg?
Klart somfan jag har egen blogg.

Jag måste få förklara, ett av mina absoluta favoritord är somfan, men om ni tror jag är dum i huvudet som inte vet att som fan är två prd, så vet jag det. Jag bryr mig bara inte. Typ som folk som går mot rött ljus, dem vet att dem inte får eller ska men dem bryr sig helt enkelt inte. 

Jag börjar om tjugo minuter igen, men jag hinner med en liten stund. Vi har musikaldag idag, soft nu innan lovet. 
Alla ettor, tvåor och treor fick gå in och sätta sig på golvet framför vår lilla scen. Efter en stund kom vår danslärare Rebecka och vår dramalärare Christina ut och började med att leka treor, skryta om deras slutmusikal osv, sen kom de ut och härmade vår Omtankardans och sen härmade Christina mitt och låtsasgrät somfan, jag vet jag är blödig.. sen gick Rebecka fram och sa Karin och började storgråta hon också. Elin Backenfall i all ära, med hennes söta brev om Karin Andersson, fd musikalare och Elins basta vän typ. Sen härmade dem ettornas julshow, riktigt roligt! 
Sen blev vi uppdelade och fick tävla i olika lekar, exempelvis smörning för våra UNDERBARA lärare, eller?
Till sist nu innan lunch fick vi se på Mamma Mia, så jävla underbar film - jag dör om inte jag blir antingen skådelspelare eller artist, 

fast jag hatar när folk bara:
Jaha, vad ska du bli när du blir stor? (inte för jag bryr mig)
Jag ska åka till USA och bli skådelspelare eller artist. 
Jaha, vad kul. Ja man ska drömma (inte för du någonsin kommer lyckas)

Så känns det typ. Men fuck em' en jävligt vacker dag står jag där och who's laughing then? 
I don't know..
I am! 

Fan vad flummigt allt känns, lotta sitter brevid och tittar på SVT tabbar, sjukt roligt!
En ganska bitter väderreporter och en dramaqueen politiker som blir slagen i huvudet.

Men nu börjar vi om 4 minuter, we only got 4 minutes to say the words.
Puss och kram, skummbanan. 

Ps. Idag ska jag, lollo och lotta sno ett pepparkakshus från matsalen, men om någon frågar var det inte vi. 
Förnekelse.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja, nu vet jag :)

2008-12-18 @ 23:53:57
URL: http://mimmipigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0