It's a good thing tears never show in the pouring rain

Robyn, så jävla grym artist.
Jessica Alm, grym rummis :)

Idag vaknade jag va att Jessica kom in på mitt rum och sa att klockan var fem i åtta och att vi inte hinner till skolan eftersom vi brukar gå åtta, och även det är ganska sent. Och när jag verkligen kände efter hade jag ont i halsen och så har jag en snuven näsa på köpet. När jag hör ordet snuvig, tänker jag ALLTID på stuvade mackaroner.
Som jag och Mimmi brukade äta hemma hos farmor och farfar, farmor är bäst på stuvade mackaroner.

Övriga dagen har bestått av en tv-apparat och två uttråkade vänner.
En tv -två vänner, låter som en serie..?
Vi har kollat Sex and the city, rosa the movie, ätit och kollat mer Sex and the City. glamourösa liv, hu?

Idag är det tordag och då ska vi ha musikaldag så det blir nog chill, hela veckan har varit lugn..
Men ska ändå bli så underbart skönt att komma hem på fredag, skolavslutning sen bara ett tåg hem till Malmö, en buss hem till Höllviken och några 200 meter till vårt hus :) Jag bor i ett vitt underbart hus mittemot en stor kulle,
och för några veckor sen satte jag upp massa svart och vita rockbilder på modeller och artister och band på min vägg ovanför säng så jag trivs ganska bra i mitt rum.. fast det känns att jag inte lever där på heltid längre.
Det är så konstigt det dära med att ha två rum, två liv.. och dem liven går verkligen inte ihop. Det har tiden visat, men allting går om man vill, det tror jag.
På fredag får jag träffa min syster som jag inte sett på två veckor, två långa veckor.. hoppas hon inte har bokat upp hela sin tid för jag har läntat efter henne och vill bara umgås ihjäl typ..fast inte på ett läskigt sätt som det lät nu, brrrr.
På fredag eller lördag ska vi iallafall färga mitt hår, jag drömde om det inatt och då ble jag nöjd, hoppas det var en verklighetsbaserad dröm.. bara det inte blir oranget eller grått. Peppar peppar ta i trä för helvete!

Jag är uttråkad, jag blir det så lätt nu för tiden. Men jag tror jag vet varför. Jag har haft för roligt andra onsdagar, så därför känns det som att sitta hemma en onsdag är absurt och fruktansvärt tråkigt.
En sak är rolig, vår telefon. Japp vi har en hemtelefon som vi har börjat använda, folk ringer hit så kostar det oss inget och det blir billigare för dem som ringer + att när jag pratar i den och snurrar den skruvade sladden runt fingrarna känns det som om jag är med i en film eller något.. kanske lite carrie?
Fast egentligen kan man göra allting som om man vore med i en film, fast det är töntigt. Fast det kan vara ett bra sätt att peppra till vardagen lite, inte för jag någonsing gjort det.. eller?

jag kan inte förstå att det är en vecka kvar till julafton, kalle anka och en massa feta julklappar. förhoppningsvis.
Vi ska hem till våra kusiner, det är bara dem, vår familj och mormor och morfar. Lite men mysigt. Dem två senaste åren har haxbender-familjen blvit magsjuka så vi har fått vara utan dem, men inte i år! Oh no! Pepper pepper take in tree god damnit!

Nu pratar jag med mamma på telefonen, fast inte den roliga..bara mobben,
Juste, Kitty och de andra coola är i Malmö och gör en sån cool grej där de inte äter och är instängda i typ 7 dagar eller vad det var, mitt på gustav adolfs torg :) det stora som hänt malmö detta år kanske? haha.
År, nyår.
Har ingen anning om hur det ska gå, outfiten och skorna är fixade. Men jag har ingenstans att vara eller vara med.
Jessica vill att jag ska hem till henne, men jag får ta mig en funderis. Se vart det nya året leder mig,
förra var ju ganska galet i sig, mycket alkohol, 23.18, min nya mobil gick sönder, trillade på cykeln och ett avslutande samtal med fem kvinnor i 40års åldern. Somnade varmt och säkert i min säng, klockan var väll inte mer än två?
Hoppas på en senare kväll detta året haha,

Men för idag, godnatt god jul god onsdag.
Det ska va gött å leva annars kan det kvetta.


We could keep trying but things will never change,
22.22 make a wish.


And it hurts with every heartbeat

and it hurts with every heartbeat..

Kommentarer
Postat av: Kvinnan i ditt liv.

ALså verkligen nu har jag två kommentarer på en gång Annie Svennson (skrev anne först och då kom jag att tänke på anne frank. Hon är jude hon. Eller var, rättare sagt).

1. Tittar ni på min sex and the city-box bara sådär?

2. Carrie har en trådlös telefon.

2008-12-18 @ 18:19:27
URL: http://eli.bloggagratis.se
Postat av: Annie.

Haha, du tänker mycket på judar du, anne frank..saul (;

1. Vi tittar på din Sex and the city-box med vördnad och när vi är förtjänta av det ;)

2. Inte i dem tidiga avsnitten.

2008-12-19 @ 17:51:42
URL: http://anniesaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0